Výrazný design, který zapůsobí, aniž by oslňoval – je reklamní slogan automobilky VW pro tento model. Díky volitelnému systému „Dynamic Light Assist“ regulujícímu osvětlení si oslňující design nového vozu Touran mohou užít i řidiči protijedoucích vozidel, a to aniž by bylo nutné vypínat dálková světla. To však není jediná výhoda volitelných LED světlometů, které mají stejně jako LED koncová světla i další přednosti.

Inteligentní FULL LED GHB a nový modul Bi-eLight 4.0 – je správná slovní kombinace popisující inovaci modulové řady E-Light, která je použita v nejvyšší verzi světlometů VW Touran označených MID právě s funkcí GHB „maskovaného dálkového světla“. Další verze světlometů jsou tvořeny střední verzí reflektorového systému na bázi FULL LED, a základní verzi pak představuje klasický halogenový systém.

Veškeré adaptivní funkce u nejvyšší verze světlometu jsou automaticky řízeny a korigovány při volbě automatického režimu ze strany řidiče. Díky dalším kombinacím dynamicko elektronického řízení modulů Bi-eLight 4.0 a přídavného dálkového modulu dostáváme následující adaptivní režimy – Enlarged Town Light, Dynamic Curve Light, Adaptive Country Light, Motor Way Light, Glarefree High Beam, Full High Beam.

Princip funkce „maskovaného dálkového světla“ (GHB – Glarefree High Beam) využívá kameru za předním sklem monitorující provoz a dodávající požadované informace pro elektronickou řídicí jednotku, která synchronizuje pohyb obou modulů v levém a pravém světlometu (stranově i výškově). Při detekci protijedoucího vozu dojde k vypnutí přídavného dálkového reflektoru, a projekční moduly Bi-eLight 4.0 se natáčejí směrem ven, aby se vytvořila mezera v osvětlené oblasti.

V roce 2010 byla zahájena sériová výroba Volkswagen modelů se světlomety z Marelli Automotive Lighting Jihlava vybavených modulem AFX (Adaptive Frontlighting Xenon) s xenonovou výbojkou – a funkcí „maskovaných dálkových světel“ (GHB – Glarefree High Beam), které se staly u VW oblíbeným pojmem. Funkce „maskovaného dálkového světla“ bylo i zde dosaženo podobným principem a spoluprací obou světlometů, které využívají synchronizovaného pohybu projekčních modulů na základě palubní kamery a řídicí jednotky, a společně vytváří „neoslňující mezeru“ pro protijedoucí automobil.

Nová generace VW Touran obsahuje inovovaný Bi-eLight 4.0, který je tvořen 7 ks LED pro potkávací světlo a 4 ks LED pro dálkové světlo, celkový příkon modulu Bi-eLight 4.0 je 31 W, z toho potkávající světlo potřebuje 19 W s odpovídajícím světelným výkonem 700 lm a dalších 12 W spotřebuje GHB funkce se světelným výstupem 1100 lm. Samostatný přídavný dálkový reflektor pak disponuje příkoneme 6 W.

Reklamní slogan VW zní: „Chytřejší, širší a komfortnější volitelné LED světlomety osvítí silnici lépe než ty konvenční“.

Nicméně světlomety splňují i další funkci, a tou je charakteristický designový „podpis“ tvořený denním svícením a tvarem čoček na modulu, umožňujícím rozeznat příslušnost k VW. S „designovým podpisem“ se chlubí i VW na svých webových stránkách, a určitě k tomu mají opodstatněný důvod.