Už 7. rok pracuje v Marelli Automotive Lighting Michal Fejt. Momentálně má na starosti tým projektového managementu pro nové projekty vedené z Jihlavy a také tým pro BMW projekty vedené z Reutlingenu. Pro náš blog nám zodpověděl pár dotazů ohledně jeho práce.

Jaká byla vaše očekávání, když jste nastupoval do firmy?

Pro mě to byla velká výzva po krátké epizodě v jiné firmě. Dá se říct, že teprve v Automotive Lighting to byla moje první full-time pracovní pozice. Moje očekávání byla jasná. Nastupoval jsem na doporučení dobrého kamaráda přímo k němu na oddělení, takže jsem věděl, do čeho jdu. Zpočátku jsem začínal jako trainee, rozjížděl jsem nové projekty. Ale vše vzalo rychlý spád, do třičtvrtě roku jsem se posunul přes launch koordinátora na projektového manažera. Od té doby jsem dělal projektového manažera na Octavia projektech, a také jsem supportoval různé další projekty v Jihlavě a krátkodobě i v USA v Pulaski. Nedávno to byly 2 roky, co dělám šéfa projektového managementu.

Jak byste vysvětlil kamarádovi, kde pracujete? Jak byste popsal firmu?

Jsme společnost, která vyrábí světla, to je základní popis firmy. Působíme v automobilovém průmyslu a vyrábíme přední světlomety. Jsme dynamická firma, která je spojená s dynamickým trhem.

Sice jsme správným názvem Marelli Automotive Lighting, ale téměř všichni v okolí stále používají Automotive Lighting. Většina lidí netuší, že jsme se spojili, a tím pádem přejmenovali. Tento branding musíme rozšířit do povědomí společnosti a regionu.

Co je pro vás tím hlavním důvodem, proč tu pracujete?

Pro mě je práce spojená se sexy produktem, který je vidět na autech. Světlomety jsou produkt, který se pořád vyvíjí a má budoucnost. Dnes děláme na projektech, které bude možné vidět na silnici až za 3 roky. Na autech jsou světlomety hned snadno rozpoznatelné, nevyrábíme něco, co je třeba schované pod kapotou v motoru. Vyrábíme tady funkční, designový prvek, který je sexy. Další důvodem je dynamický a skvěle spolupracující kolektiv.

Jaké výhody a nevýhody vám práce přináší?

Výhody jsem již zmínil výše. Můžu ještě dodat, že tu máme hodně pokročilý vývoj, k tomu potřebujeme stejně pokročilé technologie, ke kterým tu máme přístup. Nevýhodou je možná stres, který je způsobený tou rychlostí oboru. Na druhou stranu je to o tom, jak člověk dokáže se stresem pracovat a zvládat ho.

Michal Fejt

Jak byste představil vaše oddělení?

Naše oddělení je ve vývojových fázích projektů tím hlavním článkem a partnerem při komunikaci se zákazníky. Máme na starosti projekty od nabídkové fáze až po předání do sériové výroby. Také máme kompletní zodpovědnost za finance.

Jak se vaše oddělení v čase měnilo?

Oddělení se změnilo výrazně. Před 4 roky bylo jedno oddělení společné pro projektové manažery a launch koordinátory. Dnes jsme rozdělení. Vystoupili jsme ze spojení s industriální fází, řešíme vývojové věci a komunikaci s vývojem směrem k zákazníkům. V týmu máme člověka, který je zodpovědný za rozjezd v daném závodě.

Michal Fejt

Doporučil byste známému práci ve vašem oddělení?

Určitě ano, pokud by zapadl do týmu, tak by se mu tu líbilo. U nás se rozhodně nenudíme, je to tu zajímavé. Zároveň bych nedoporučoval jenom naše, ale všechna ostatní oddělení.

Jakým způsobem byste lákal nové kolegy?

Nejjednodušší by bylo, kdybych jim mohl dát peníze, které by požadovali. (smích) Ale primárně bych je lákal na ten produkt. A v našem kruhu nových projektů a příbuzných oddělení také na velmi dobrý kolektiv. S komunikací u nás nemáme problémy.

Jaké vlastnosti by měli mít noví kolegové?

Důležité je, aby byli dynamičtí a schopní rychle reagovat na změny a výzvy kladené nejen zákazníky, ale také managementem. Také by měli být otevření novým možnostem, novým nápadům a ideálně zkušení v oblasti automotive.