Milan Tažej je manažer logistiky a od nedávna také operations manažer na LED závodu. Zeptali jsme se ho na pár otázek souvisejících s jeho prací.

Splnila se vaše očekávání, která jste měl, když jste nastupoval do Marelli Automotive Lighting?

Celý život pracuji v automotive průmyslu, takže když jsem sem nastupoval, přecházel jsem z jiného výrobního procesu do MAL procesů. Principy automotive jsou v podstatě všude stejné, důraz je kladen na KPI a na výsledky.

Jak byste vysvětloval kamarádovi – laikovi, kde pracujete?

To je jednoduché, když uvidíte auto, tak to, co svítí, to vyrábíme, to jsme my (smích).

Co je ten hlavní důvod, proč tu pracujete, pomineme-li peníze?

Jde zejména o perfektní tým lidí, který se tu podařilo vybudovat. Lidé si pomáhají, především mají ochotu si pomáhat. Nevisí to tu na jednotlivci, ale na celém týmu.

Jaké výhody, případně nevýhody, přináší vaše práce?

Děláme high-tech produkty, což je určitě výhoda. To s sebou ovšem nese i nevýhody, protože je to časově hodně náročné, zvlášť v dnešní době.

Stává se, že chybí granulát, chybí čipy, vše je hektické a člověk se musí umět přizpůsobovat aktuální situaci. Vše se mění z hodiny na hodinu, zejména v logistice. My musíme zařídit, aby nestála výroba a byl naplněn výrobní plán.

Doporučil byste MAL jako zaměstnavatele svému známému?

Určitě ano. Pokud by se chtěl něco naučit, tak tady má možnost si udělat vysokou školu automotive. Řekl bych, že tohle už je přímo automotive Cambridge (smích).

Jak byste se ho snažil nalákat?

Zašel bych k nějakému autu, do kterého vyrábíme světla a ukázal bych mu, co je naše a jaké úsilí stojí je vyrobit. Na naše produkty můžeme být opravdu pyšní. Člověk získá představu, co to stojí. I já se kolikrát divím, že jsme světlomet společně schopni poskládat.

Milan Tažej
Milan Tažej

Jak se vaše oddělení měnilo v čase?

Já jsem tu začínal na LED závodu jako operations manager, kde jsem byl 2 roky. Pak jsem přešel na manažera logistiky a teď dělám obojí. Sedím vlastně na dvou židlích (smích). Změnilo se toho strašně moc. Ať už jde o restrukturalizace, zeštíhlování, snižování scrapu, snižování zásob, zvyšování produktivity, úspora logistických nákladů…

I když musíme počítat s neustále se měnícími vnějšími podmínkami, troufnu si říct, že se nám podařila spousta věcí. Jsem pyšný na tým a na to, co jsme dokázali, což je vidět i na výsledcích.

Jaké vlastnosti by měli ideálně mít noví členové ve vašem týmu?

Určitě by to měli být týmoví hráči, důležitá je také komunikace, ale i pokora.