Grant Westbury pracuje v Marelli Automotive Lighting Jihlava jako projektový manažer na oddělení MOD, které se zabývá vývojem LED modulů. Tento rodilý Australan už je v ČR více než rok a za tu dobu se dokázal adaptovat na práci v novém prostředí, hlavně díky svým kolegům, kteří mu hodně pomáhají.

Můžete nám stručně představit vaši pozici v ALCZ?

Moje pozice se jmenuje projektový manažer na oddělení MOD. Mám na starosti vývoj projektů v Jihlavě a v Reutlingenu (Německo), které se budou vyrábět v Brotterode (Německo) a v Ciudad Juárez (Mexico).

Moji kolegové na oddělení pak také koordinují výrobu např. pro Jihlavský závod nebo pro závod ve Wuhu (Čína).

Jaké jsou vaše každodenní povinnosti v práci?

Každý den se scházíme se zodpovědným týmem buď tady, přes Skype nebo v rámci telekonference, popř. v jiných závodech AL. Někdy je docela obtížné všechno skloubit kvůli časovému posunu v různých závodech.

Spolu s týmem koordinujeme všechny potřebné nástroje a připravujeme výrobu LED modulů, které musí být včas dodané do týmu, který světlomet vyvíjí. Musíme také zajistit, aby naši zákazníci jako třeba BMW, Maserati či Audi byli spokojeni a měli stále lepší produkty.

Co se vám na práci v ALCZ líbí?

V ALCZ je skvělé, že se můžeme zapojovat do všech činností. Pokud máte ten správný přístup a chcete se zapojit i do dalších věcí, tak klidně můžete, což se mi tady líbí. Kolega se třeba hodně zajímá o elektroniku, takže si nějaké drobnosti vyrábí i doma. Veškeré znalosti následně uplatňuje v každodenní práci.

Máme tu každý nějaké silné a slabé stránky. Někteří z nás jsou opravdoví experti v tom, co dělají.

Na jakém projektu zrovna pracujete?

Momentálně je to světlomet pro Z4 BMW, který bude v nové verzi tohoto auta. Bude se vyrábět v Německu, takže i já tam musím často jezdit a střetávat se s kolegy z německého týmu. Výhodou je, že nemusím mluvit česky, používám angličtinu, Němci také mluví anglicky a bez problémů se domluvíme. Mohu tak využít mateřský jazyk.

Pro mě jako rodilého mluvčího je komunikace jednoduchá, nemusím se učit němčinu nebo španělštinu, téměř všude si vystačím s angličtinou.

Dalším projektem je světlomet pro BMW X5, X7. Kompletní vývoj zajišťoval tým v Evropě, výrobu bude zajišťovat závod v Mexiku.

Jaké to je pracovat pro ALCZ?

Některé věci jsou odlišné, než u práce v Austrálii. Jsme velká multikulturní korporace. Snažíte se o to, aby vše fungovalo, používají se zde různé jazyky, vynakládáme na vše velké úsilí. Práce tady si hodně užívám. Rovněž mi práce usnadňuje přechod do ČR. Je to jednodušší pracovat pro mezinárodní společnost, než kdybych pracoval pro českou. A kolegům jsem vděčný, že mě hned přijali na palubu.

Jak náročné je zde pracovat?

Určitě zde jsou překážky a výzvy. Ale to je na tom právě to zajímavé. Kdyby práce tady byla jednoduchá, tak by vás to za chvíli nudilo (smích). Pořád je tu někdo a něco, co vás posouvá dál. Pokud si nevíte rady, je tu tým lidí, který vám pomůže překážky překonat. Pro ALCZ prostě chcete pracovat.

Co byste doporučil kandidátům, kteří by měli zájem o práci v oddělení LED modulů nebo na obdobné pozici?

Doporučil bych jim, aby trénovali angličtinu či němčinu. A hlavně, aby se nebáli. Každý tu má jinou úroveň znalostí, ale každého tu vezmou na palubu. Pokud třeba něco řeknou špatně, tak je opraví a tím je učí. Dále jde o to přijmout výzvu, užívat si to tu a pracovat s různými zodpovědnostmi. Je tu hodně prostoru pro růst jednotlivců. Společnost si hodně cení svých zaměstnanců, to jsem poznal za tu krátkou dobu, co tu pracuji.

Jaké znalosti by měli mít uchazeči na takovou pozici?

Jak jsem říkal, jsou to především ty jazyky. Komunikace a jednání s lidmi jsou také důležité položky. Nebo třeba i taková ta chuť pochopit druhého. Není důležité, o čem člověk mluví, pokud se pochopí princip nebo koncept, jak věci zapadají do sebe. Důležité je také umět dívat se na věci z jiného a neobvyklého úhlu pohledu.

Děkujeme za rozhovor.