SK37PA je pokračovatelem úspěšné modelové řady Škoda Octavia SK37. Tentokrát přijíždí nejvyšší verze v provedení FULL LED. Výrazným charakteristickým prvkem pro novou Octavii je opticky dělené světlo pomocí vertikální příčky nárazníku. Na rozdíl od projektů VW (např. Touran / Tiguan) se jedná o adaptivní plně statický systém bez dynamického natáčení modulu. Všechny potřebné světelné módy (konfigurace) jsou zabezpečeny pomocí spínání jednotlivých kanálů LED a plynulé regulace výkonu LED v rozsahu 0-100 %.

U předchozí verze se poprvé objevily specifické designové prvky ve tvaru „prstů“ či „jehlic“. Tento prvek je plně implementován i do nové generace, ovšem na vyšší úrovni. Každý „prst“ (jehlice) má svůj individuální LED zdroj. Také provedení signálních funkcí je výrazně odlišné od předchozí generace. Distribuce světla ze světlovodiče na vozovku je pomocí silnostěnných „ICE“ bloků, které vytváří specifický design.

Co znamená FULL LED světlomet technicky

Na rozdíl od žárovkových zdrojů znamená LED zdroj kompletní světelnou jednotku (čip, napájecí elektronika a optický systém). Právě díky komplexnosti není možné ve většině případů demontovat tyto LED jednotky ze světlometu. To se projevuje v tomto případě absencí servisních krytek – nevyměnitelnost světelných zdrojů. Adaptivní systém navíc vyžaduje přesné sesvícení jednotlivých zdrojů světla, což výměnou zdroje světla není možné plně docílit.

Adaptivní plně statický systém

Je tvořen kombinací projekčního modulu E-Light generace 4.0 a SBL reflektorem (Static Bending Light), který tvoří doplňující zdroj pro osvětlení krajů vozovky. Adaptivní světlo zajišťuje provoz při různých světelných módech, které jsou popsány v homologačním předpisu ECR R123.

Adaptivita je dosažená pomocí individuálního spínání a plynulé regulace jednotlivých LED diod. E-Light má dvoukanálové uspořádání „Base“ a „Kink“ (předpolí a klín), spolu s SBL zabezpečuje optimální osvětlení vozovky při různých jízdních módech, celkem umí tato soustava vytvořit 8 rozdílných jízdních módů.

Popis hlavních módů a odpovídající funkčnost E-Light & SBL:

V – Village mode – široká stopa světla, spolupráce SBL a E-Light, intenzivnější osvětlení předpolí pomocí E-Light (zvýšený výkon) a připojení SBL pro rozšíření světelné stopy.

C – Country mode – standardní asymetrická stopa s možností přisvícení do zatáček pomocí SBL modulu.

E – Motorway mode – zvýšení dosahu pomocí zvednutí modulu, tj. zvednutí HDG hranice o 0,23° a zároveň zvýšení světelného výkonu.

Využíváním různých kombinací všech statických světelných zdrojů dosahujeme úrovně osvětlení vozovky, které se v řadě jiných projektů řešilo dynamickým natáčením modulů ve světlometech. Adaptivní plně statický systém řízení světelného toku je na první pohled stále plně skryt, zato nám vystupuje technické řešení světlometu – je celistvý – vertikální příčka nárazníku světlomet pouze překrývá.