Zbyněk Gregor začínal v ALCZ před 11 lety jako montážní dělník. Je tak ukázkou toho, že pokud má člověk ambice, snahu a cíl, může se i z této pozice dostat až na interního logistického manažera. Logistika pro něj není jen práce, ale i koníček. Mezi jeho další koníčky patří motorky, houbaření, a sport (ale ten nyní už spíše z pohodlné pohovky). Nejvíce volného času momentálně věnuje rodině a svým dvěma dětem.

Co si máme představit pod pojmem interní logistika? Jaká je vaše pozice v ALCZ?

Pracuji jako vedoucí skladu a interní logistiky. Zabezpečujeme kompletní interní logistiku pro výrobu LEDkových modulů. Aby si to všichni dokázali představit, tak se jedná o všechny činnosti související od příjmu materiálu pro výrobu, přes naskladnění do AKL, navážení materiálu přímo na linky, až po zabalení modulu a jeho expedici z této haly.

V mém týmu na hale F je 9 lidí z ALCZ, zbytek interní logistiky je outsourcovaný externí firmou Jipocar. Externích pracovníků je tu přes 100 a na mně je zajistit, aby vše běželo hladce a bez problémů. Sladit tým 115 lidí je někdy velká výzva.

Co patří mezi vaše každodenní povinnosti v práci?

Nastavuji a sbírám data o KPI (klíčové ukazatele výkonnosti), které sledujeme na denní bázi. Jde třeba o prostoje, logistické incidenty nebo bezpečnostní přestupky, vytíženost skladových prostor, vytíženost AKL a mnoho dalších důležitých dat, které nám pomáhají dobře fungovat. Pokud se cokoliv stane, tak to řešíme hned ten den nebo maximálně druhý den ráno, pokud je problém na noční směně.

Dennodenně kontrolujeme plány, pokrytí výroby na Pávově, řešíme obsazenost směn, popř. jak ty směny budeme pokrývat, abychom měli materiál či hotové výrobky ve správný čas a na správném místě, což je základní logistické pravidlo.

Již jsme si povídali o automatickém skladu – AKL, pracujete tu ještě s něčím technicky zajímavým?

AKL je jedna velká technická zajímavost, dále používáme různá čtecí zařízení, která se snažíme ve spolupráci s naším ICT oddělením spojit se SAPem a samozřejmě se k nám snažíme dostat nejnovější inovace ze světa logistiky.

Jaké je to pro vás pracovat pro ALCZ?

Práce pro ALCZ je pro mě živobytím. Kdybych nebyl spokojený, tak tady nejsem. Jsou dny, kdy to není růžové, ale myslím si, že ať už budu dělat kdekoliv, tak budou dny, kdy to bude lepší a dny, kdy to bude horší. Občas máme klasické nárazovky, jako např. před auditem nebo pokud hoří termíny, takže toho stresu je víc. Na druhou stranu jsou i dny, kdy je to klidnější.

Ale to musí každý v automotive průmyslu očekávat. Jestli chci být v klidu, tak mohu jít třeba do dřevařského průmyslu,tím nechci nikoho urazit (smích). Tady jsme v automobilovém průmyslu – a to je o dynamice.

Naplňuje vás ta práce tady?

Ano, řeknu to úplně stejně. Kdyby mě nenaplňovala, tak tady nejsem. Občas mě tedy i přeplňuje (smích).

Co byste doporučil uchazečům o práci v oddělení logistiky?

Práce na logistice je dynamická, precizní, logická a občas i psychicky náročná, ale pokud to člověk chce dělat, tak to dělá a zvládne to. Myslím si, že člověk musí hlavně chtít, pak jde všechno.

Co se bude hodit uchazeči na práci v interní logistice?

Určitě potřebuje PC znalosti, ať už to je třeba MS Office nebo SAP. Důležité je hlavně logické myšlení a důvtip. Přínosem je určitě také, aby byl člověk schopen dohledávat věci, které potřebuje pro práci.